METHODOLOGIE EN OVERWEGINGEN OM TE BEPALEN HOEVEEL BEÏNVLOEDERS BESTAAN

Methodologie: om te bepalen hoeveel influencers er in de wereld zijn, moesten we 1) een haalbare methodologie bepalen om rekening te houden met influencers op Instagram, YouTube en TikTok en 2) parameters vaststellen en rekening houden met duplicatie van influencers op verschillende platforms. hoeveel influencers er zijn op elk social media-platform, wendden we ons tot gevestigde influencer-tiers – om te bepalen hoeveel influencers er op een bepaald platform voor elke tier bestaan.

Om het bovenstaande te bepalen, hebben we gebruikgemaakt van influencer-, platform- en influencer-tier-gegevens van meer dan vier verschillende influencer-marketingplatforms (Julius, Tagger, CreatorIQ, HypeAuditor, Influencity). Om de ‘influencer-overlap’ op Instagram, YouTube en TikTok te bepalen (bijvoorbeeld voor dezelfde influencer op zowel Instagram als YouTube), hebben we de 1000 belangrijkste influencerkanalen op Instagram, YouTube en TikTok beoordeeld (exclusief merk, beroemdheid, niet-influencer accounts) van HypeAuditor en Socialbakers.

Het is absoluut noodzakelijk om op te merken – terwijl influencer-marketingplatforms proberen influencers in hun database te onderzoeken en te meten op niet-authentieke of frauduleuze activiteiten, bestaan ​​er nog steeds “nep-influencers” op influencer-marketingplatforms. De authenticiteit van influencers kan gemakkelijk worden opgeofferd of over het hoofd worden gezien, vooral op grotere marketingplatforms voor influencers.

Waarom een influencer bureau ?

https://www.nextchapter.agency/